Featured
Table of Contents
Acht uur per dag werk ik op de elektrische pompwagen of heftruck. Een luxe leventje vergeleken bij die lange werkdagen van vroeger. Dutch Bakery, met het voorgebakken brood, is mijn afdeling. Maar ik spring zo ergens anders bij als het daar druk is. Veiligheid is heel belangrijk hier. Ik heb nog nooit een pallet naar beneden zien zeilen.
Overigens blijft ook in hectische periodes de sfeer gemoedelijk en echt Brabants. Dat draagt natuurlijk bij aan het werkplezier (heftruck accu 24 volt). Mensen die hier voor het eerst binnen stappen, maak ik graag wegwijs. Tenslotte ken ik deze megalocatie op mijn duimpje. Maar over goed twee jaar ga ik met pensioen en andere leuke dingen doen
Dat is een hele verandering! Maar ik ben nog steeds blij met deze overstap. In mijn tijd bij Landal stond ik altijd aan, bij Van Rooijen ervaar ik veel meer balans tussen werk en privé. Toch gooi ik nu weer het roer om. Ik heb dezelfde droom als mijn collega Kim: vrachtwagenchauffeur worden.
Ik ben al begonnen met rijlessen, doe in oktober examen en ga dan het diepe in (heftruck onderdelen nissan). Met steun van een mentorchauffeur. Jaimy van Weert ∫ is 23 jaar ∫ woont in Valkenswaard ∫ werkt sinds april 2024 bij Van Rooijen Logistiek ∫ was voorheen Shiftleader Fun & Entertainment bij Landal GreenparksOok vind ik het fijn dat ik niet de enige vrouw ben die hier rondloopt
Misschien is dat ook één van de redenen dat het werk in de hallen soepel verloopt. Als ik producten aflever in het klaarzetvak, checkt een collega of alles klopt en brengt de order naar het chauffeursvak. Daar gaan ze de vrachtwagen in en bijvoorbeeld naar het distributiecentrum van Albert Heijn.
Zo noem ik het altijd. Als je gezond bent en goed kunt rekenen, dan kom je een heel eind in de logistiek. Een dynamische sector die altijd in beweging is. Geen dag is hetzelfde en er zijn volop loopbaankansen. Van orderpicker ben ik doorgegroeid naar assistent warehousemanager - opt heftruck. Nog een voordeel: Van Rooijen zit bijna bij mij om de hoek
Logistiek gezien dus echt een topkeuze. Ook qua werk en arbeidsvoorwaarden. Ze zorgen hier goed voor ons. Ook voor onze stagiaires zorgen we goed. Ik ben praktijkbegeleider en begeleid ze. hyster heftruck 2 (Yale).5 ton. Om ze iets bij te brengen en ook om ze enthousiast te maken voor deze sector. Dat is hard nodig, want er komt een nieuwe hal bij en we zijn op zoek naar extra mensen
We blijven hameren op de veiligheid. Het is hier geen speeltuin. Iedereen moet de nodige veiligheidscertificaten halen en bijhouden: voor de elektrische pompwagen, de heftruck of combitruck (kuismachines). Ook daarin speel ik een rol als trainer interne opleidingen. Over afwisseling heb ik niets te klagen.”Tjeu Bakermans ∫ is 43 jaar ∫ woont in Eindhoven ∫ werkt sinds 2009 bij Van Rooijen Logistiek, daarvoor bij de Sligro ∫ is assistent warehousemanager ∫ zat op zijn zesendertigste in de schoolbanken voor zijn BBL-opleiding Supervisor Logistiek niveau 4‘In een goede sfeer presteer je beter’“Van Rooijen Logistiek is een familiebedrijf
Vijfentwintig jaar geleden werkte ik met pen en papier. Nu hebben we ingenieuze software: het Warehouse Management Systeem. Daarmee monitoren we het hele proces. gasfles heftruck vullen. We zien waar een pallet is, hoe lang een artikel er is, wat de temperatuur in de hal is. Ook al is het systeem top, de collega’s moeten het voeden
In een goede sfeer presteer je beter en kun je elke belofte aan de klant nakomen. Niet voor niets bestaat dit bedrijf al ruim 75 jaar. Theo Kuijken ∫ is 48 jaar ∫ woont in Valkenswaard ∫ werkt 25 jaar bij Van Rooijen Logistiek ∫ van orderpicker opgeklommen tot warehousemanagerPer 1 januari 2025 gaan we het logistieke proces voor een bekende snoepproducent verzorgen.
Door onze korte lijnen kunnen we snel beslissen en dit project binnen de gestelde tijd realiseren (jungheinrich heftruck prijs). Bedrijven, van groot tot klein, schakelen ons in omdat wij de specialist in logistiek zijn. Doordat wij het hele logistieke proces uit handen nemen, kunnen zij zich richten op hun belangrijkste taken - Yale.”OPEN OVER DE OVERGANG Birgit Haeleydt is 52 jaar is getrouwd met Gerdina (52) woont in Geertruidenberg heeft twee dochters, een zoon en een kleindochter rijdt bij Hoek Containerbedrijf uit PolsbroekBirgit Haeleydt uitGeertruidenberg vroeg zich lange tijd af waar haar vage gezondheidsklachten vandaan kwamen
Bij mij was het vooral gewrichtspijn en een heel kort lontje. Het boek van Caroline Tensen over de overgang heeft mij de ogen geopend. Dankzij het advies van een overgangsconsulent en supplementen gaat het nu een stuk beter.”“Het is hoog tijd dat meer vrouwen informatie krijgen over de overgang. Vrouwen denken soms dat ze minder moeten gaan werken omdat ze allerlei vage klachten krijgen.
Blijkt dat de overgang de boosdoener is, dan kun je met supplementen of hormonen de klachten een heel stuk verminderen. Zo kun je je werk nog goed doen. heftruck kleurplaat. Ik raad deze vrouwen echt aan naar een erkende overgangsconsulent te gaan. Dat kan ook zonder verwijzing van de huisarts (Hyster). De overgang duurt een periode en ik heb van anderen gehoord dat het na die periode weer een stuk beter wordt
Dit werk wil ik heel graag tot aan mijn pensioen blijven doen. Ik vind het rijden ontzettend leuk.”Birgit Haeleydt vervoert zeecontainers voor Hoek Containerbedrijf. Ze rijdt het hele land door. “Mijn vrouw en ik passen op maandag samen op onze kleindochter. Maandagavond na het eten rijd ik naar mijn vrachtauto om daar te overnachten en van dinsdag tot en met vrijdag ben ik onderweg.
Gelukkig krijg ik veel mee van de ontwikkeling van onze kleindochter dankzij beeldbellen.”“Voor een vrouwelijke chauffeur is het lastig dat er onderweg weinig voorzieningen zijn als schone wc’s en douches. Dat is vooral vervelend als je ongesteld bent of in de overgang zit. kooi voor heftruck. Toen ik een jaar of drie geleden allerlei vage klachten kreeg, had ik niet door dat het met de overgang te maken had
Maar ik menstrueerde nog en had geen opvliegers. Ik was wel heel labiel en was snel geïrriteerd. Ik sliep slecht, zweette ontzettend ’s nachts en had rare dromen. En ik had veel gewrichtspijn in mijn polsen en heupen. Ik voelde me wel tachtig jaar. Mijn huisarts dacht bij mijn klachten niet aan de overgang.”“Ik ben van alles gaan lezen over de overgang.
Toen viel het kwartje: mijn klachten hebben wél te maken met de overgang. Die periode is bij elke vrouw anders. Begin van dit jaar heb ik eenafspraak gemaakt met een overgangsconsulent. Ze raadde me aan magnesium en multivitaminen voor 50 plusvrouwen te slikken. Dat helpt op het moment goed. Ik kan later eventueel nog hormonen nemen als het nodig mocht zijn.”“Mijn klachten zijn niet helemaal weg, maar ik kan er veel beter mee omgaan.
Dan fantaseer ik bijvoorbeeld dat ik een automobilist ga slaan als die me afsnijdt (gordel heftruck verplicht). Dat had ik eerder nooit, ik moet daar erg aan wennen.”‘Magnesium en multivitaminen helpen me op dit moment goed’“Ik ben heel open over mijn overgangsklachten op mijn werk. En dan blijkt dat mannelijke collega’s er helemaal niet moeilijk over doen
Soms krijg ik zelfs tips van hen. Of ik heb adviezen voor mijn collega’s waar hun vrouw wat aan kan hebben. Ik hoor van mannelijke chauffeurs die een dagje ouder worden dat ze ook zo hun klachten hebben. Ze moeten ’s nachts veel vaker hun cabine uit om te plassen.
Gelukkig heeft zij er veel minder last van. heftruck durnez.” Informatie en adviesAandacht voor de overgang op het werk is belangrijk. Dat kan door erover te praten en de klachten te herkennen. STL helpt met informatie en ondersteuning. Denk aan advies van een overgangsconsulent, tipboekjes, workshops en coaching. Scan de QR-code voor meer informatiePodcastActrice en presentatrice Tanja Jess maakte voor STL een podcastreeks over de overgang
In januari wordt hij 67 en krijgt hij AOW. Ook zijn pensioen laat hij dan ingaan (oude hyster heftruck). Zin om te stoppen met werken heeft hij nog niet. Maar loont het wel om door te werken als je AOW krijgt? Of werk je dan voor de Belastingdienst? Met die vraag kloppen Henk en zijn vrouw Annelies aan bij Pensioenfonds Vervoer
Elke ochtend om vier uur gaat de wekker en rijdt hij voor de file uit naar Amsterdam. trekkers. “Al twaalf jaar is Amsterdam, met de plaatsen eromheen, mijn vaste werkgebied. Daar ben ik nog steeds blij mee.” Henk vervoert verwarmingsmaterialen voor technische groothandel Wasco. Zoals cvketels, radiatoren, zonnepanelen en warmtepompen. Voor het centrum van de stad heeft hij een ontheffing
Ik moet dan veel manoeuvreren en uitkijken dat ik niets raak. Dat vind ik mooi werk!” Henk heeft het door de jaren heen drukker zien worden in de hoofdstad. Hij heeft daar geen problemen mee. “Ik ben meegegroeid met de drukte. linde heftruck onderdelen. Mijn collega’s mijden Amsterdam liever, maar ik zou niets anders willen.” Zijn vrouw Annelies vult aan: “Henk kent veel klanten
Hij vindt zijn werk te leuk om ermee te stoppen (containertrucks). En hobby’s heeft hij niet.” Henk reageert: “Annelies is jonger en werkt nog. Ik moet er niet aan denken in m’n eentje thuis te zitten.” Henk wil blijven werken als hij in januari zijn AOWleeftijd bereikt. Annelies: “Zijn baas is daar heel blij mee, want het is lastig om nieuwe chauffeurs te vinden - linde heftruck speelgoed.” Henk gaat wel minder werken: hij wil dinsdag en donderdag vrij
“Dan is mijn code 95 geldig tot 2031. Of ik zo lang door wil werken weet ik niet. Dat bekijk ik per jaar. Ik ben nu gezond, maar heb genoeg collega’s verloren aan ziektes voordat ze aan hun pensioen toe waren - stelconplaten leggen met heftruck. Ik laat daarom mijn pensioen in januari ingaan.”Terugbetalen? Liever niet! Henk en Annelies vragen zich af of werken na je AOWleeftijd wel loont
Henk: “Ik hoor verhalen over pensionado’s die doorwerken en dan belastingaanslagen van 5.000 euro krijgen. Daar hebben wij helemaal geen zin in. Terugbetalen is nooit leuk!” Martijn Mulder bekijkt het pensioenoverzicht van Henk op de website Henk heeft een levensverzekering van Aegon, een pensioen vanSPNG (pensioenfonds van de groothandel) en een pensioen van Pensioenfonds Vervoer.
“Via SPNG krijg je € 761 bruto per jaar. Dat is € 63 per maand. hyster heftruck foutcodes. Het bedrag van Pensioenfonds Vervoer is € 9.796 bruto per jaar: € 816 bruto per maand. Als ik jouw pensioenen en AOW bij elkaar optel, kom ik uit op € 2.161 bruto per maand. Dat is € 1.934 netto
“Werken loont altijd”, zegt Martijn stellig. Hij kent de verhalen van gepensioneerden die hoge belastingaanslagen krijgen (sideshift heftruck). Maar, zegt Martijn: “Ook als je met pensioen bent, moet je inkomstenbelasting betalen over je pensioenen, AOWuitkering en eventueel loon. Wel betaal je vanaf je AOWleeftijd een lager belastingtarief over je inkomsten in de eerste belastingschijf: 19%
Maar aan het eind van het jaar krijg je alles wat je te veel hebt betaald weer terug. Je krijgt dan geen dikke aanslag van duizenden euro’s.”LoonheffingskortingHenk heeft straks, naast zijn werk, vier inkomens: AOW, een levensverzekering van Aegon en pensioen van SPNG en Pensioenfonds Vervoer. “Over welk inkomen moet ik dan de loonheffingskorting aanvragen?”, vraagt Henk.
De consulent ontvangt je graag op het spreekuur op een FNVlocatie in je regio of plant een videogesprek met je in - Yale. Bel 088 33 22 999 of mail pensioen@pfvervoer.nlMartijn maakt een aantal berekeningen. Omdat Henk ervoor kiest om zijn pensioen van Pensioenfonds Vervoer de eerste 10 jaar te verhogen, wordt zijn bruto maandinkomen (pensioenen en AOW) € 2 (heftruck gorinchem).254 bruto per maand
Hij heeft daardoor netto elke maand iets minder dan € 2.012 inkomen. “Henk, je betaalt dan wel te veel belasting, maar dat krijg je terug bij de belastingaangifte”, legt Martijn uit. Henk is opgelucht: “Het is leuker om iets terug te krijgen van de Belastingdienst dan dat je moet betalen.
Ik begrijp het wel, maar onthoud het niet allemaal. Ik krijg toch nog wel een mail van je?” (heftruck gebruikt kopen). Martijn knikt bevestigend. Maar eerst: vakantie!“Nu alle pensioenzaken geregeld zijn, kunnen we met een gerust hart de deur achter ons dichttrekken”, zegt Henk na het gesprek. Vannacht om 2.00 uur gaat de wekker: dan rijden Henk en Annelies naar Schiphol
Table of Contents
Latest Posts
Onderzetter Steen
Leren Koord
Disselboom Heftruck
More
Latest Posts
Onderzetter Steen
Leren Koord
Disselboom Heftruck